1.Трикутник, у якого тільки дві сторони рівні,
називається ....
2. Дві рівні сторони рівнобедреного трикутника називають … .
3. Третя сторона рівнобедреного трикутника називається …
.
4. Трикутник, який не є рівнобедреним, називається …
.
5.Трикутник, у якого всі сторони рівні, називається … .
6. Кути при основі рівнобедреного трикутника … .
7. Якщо в трикутнику два кути рівні, то він … .
8. Відрізок, що сполучає вершину трикутника з серединою
протилежної сторони, називається … .
9. Відрізок бісектриси кута трикутника від його вершини
до протилежної сторони називається … .
10. Перпендикуляр, опущений з вершини трикутника на
пряму, на якій лежить протилежна сторона, називається … .
1. Доведення теореми записати в зошит
У рівнобедреному
трикутнику бісектриса, проведена до основи, є медіаною і висотою.
Дано: ∆ АВС, АВ = АС,
АD – бісектриса
Довести:
а) AD – медіана ∆ АВС
б) AD – висота ∆ АВС
Доведення.
1. Розглянемо ∆ АВD і ∆ АСD:
1. АВ = АС – за умовою,
2. ∠ ВAD = ∠ СAD – за властивістю бісектриси,
3. АD – спільна сторона.
Звідси, ∆ АВD = ∆ АСD – за першою ознакою
рівності трикутників.
ВD = СD, тобто АD – медіана ∆ АВС.
2 . З рівності
трикутників випливає,що ∠ ADВ = ∠ ADС, але вони суміжні,
тому дорівнюють 90° , тобто АD – висота ∆ АВС.
Отже, ми встановили, що в
рівнобедреному трикутнику бісектриса, медіана і висота, проведені до основи,
співпадають. Тому можна поміняти формулювання теореми:
Наслідок 1. У рівнобедреному трикутнику
медіана, проведена до основи, є бісектрисою і висотою.
Наслідок 2. У рівнобедреному
трикутнику висота, проведена до основи, є медіаною і бісектрисою.
4.Виконати усні вправи
1. Чи правильне твердження: «Бісектриса рівнобедреного трикутника є медіаною
і висотою»?
2. У рівнобедреному, але
не рівносторонньому трикутнику проведено всі медіани, бісектриси й висоти.
Скільки різних відрізків проведено? Як зміниться відповідь, якщо поданий
трикутник є рівностороннім?
3. У трикутнику ABC відрізок AD — медіана, бісектриса й висота. Назвіть рівні сторони
трикутника.
4. У трикутнику ABC ∠A=∠C. Бісектриса якого з кутів трикутника збігається з
медіаною та висотою?
5. У трикутнику MNK
∠M =∠K=40°, ∠N =100°,
NP — медіана. Знайдіть кути ΔMNP.
1. У трикутниках ABC і A1B1C1 AC
= A1C1і BC = B1C1. Яку рівність не
обхідно додати до умови, щоб рівність даних трикутників можна було довести за
третьою ознакою?
2. Три сторони одного трикутника відповідно
дорівнюють трьом сторонам другого трикутника. Чи є рівними кути між відповідно
рівними сторонами цих трикутників? Чому?
3. Чи правильно, що два рівносторонні трикутники
рівні, якщо вони мають однакові периметри?
4. Чи правильно, що два довільні трикутники рівні,
якщо вони мають однакові периметри? Чи справджується обернене твердження?
1. На рис. зображені пари
рівних трикутників. Поясніть, чому трикутники ABC і A1В1С1 рівні у кожному з випадків а – в.
2. . На рис. зображені пари рівних трикутників. Поясніть, чому трикутники ABC і A1В1С1 рівні у кожному з випадків а – в.
Завдання на період 25.05-29.05
Тема уроку:Повторення і узагальненя
матеріалу за рік.Контрольна робота за рік.
Оформити всі завдання, які не завершили.
-Коло і його елементи;
-Сума внутрішніх кутів трикутника;
-Суміжні і вертикальні кути;
-Ознаки рівності трикутників;
-Кути вписані і описані навколо кола.
Підсумкова контрольна робота за рік:
А)
|
Б)
|
В)
|
Г)
|
Д)
|
А)
|
Б)
|
В)
|
Г)
|
Д)
|
BDC
|
ABD
|
DCF
|
FDC
|
ABC
|

А)
|
Б)
|
В)
|
Г)
|
Д)
|
300
|
1200
|
1500
|
900
|
1800
|
А)
|
Б)
|
В)
|
Г)
|
Д)
|
300
|
1000
|
500
|
1500
|
Д) 1800
|



Завдання виконати до 29.05
Завдання на період 18.05-22.05
Завдання на 19.05
Тема уроку: Повторення і узагальнення
навчального матеріалу за рік
Мета уроку: Повторити теми: "Трикутники.
Види трикутників. Ознаки рівності трикутників"
Завдання: Повторити Р.3 параграфи 11-15
Виконати Завдання для перевірки знань №3,
стор. 97-98 ( завдання 1-9)
Завдання виконати до 22.05
Завдання на 22.05
Тема уроку: Повторення і узагальнення
навчального матеріалу за рік
Мета уроку: Повторити теми:"Коло і круг. ГМТ"
Завдання: Повторити Р.4 параграфи 21-26
виконати вправи №588;594;597
Завдання виконати до 26.05
Завдання на період 12.05-15.05
Завдання на 12.05
Тема уроку: Повторення і узагальнення
навчального матеріалу за рік
Мета уроку: Повторити теми:
" Елементарні геометричні фігури
та їх властивості. Суміжні і вертикальні кути"
Завдання:
Повторити Р.2 параграфи 4-6
Переглянути за посиланням
презентація : елементарні геометричні фігури
Виконати вправи для повторення
до параграфа 5 стор. 61
№ 226;227;228;229;230
Завдання виконати до 15.05
Завдання на 15.05
Тема уроку: Повторення і узагальнення
навчального матеріалу за рік
Мета уроку:Повторити тему:
" Перпендикулярність і паралельність прямих.
Ознаки і властивості паралельних прямих"
Завдання:
Повторити параграфи 7-10.
Виконати вправи на побудову
№ 241;249;254;258
Завдання виконати до 19.05
Завдання на період 04.05-08.05
Завдання на 05.05
Тема уроку: Контрольна робота
Мета уроку: Перевірка рівня знань учнів з теми :"Коло і круг"


Завдання виконати до 08.05
Завдання на 08.05
Тема уроку: Корекція знань, умінь і навичок
Мета уроку:Корегувати допущені помилки. Повторити правила
Завдання: Повторити Р.4 параграфи 21-27
Виконати завдання для перевірки знань
стор. 163-164
Завдання виконати до 12.05
Завдання на період 27.04-01.05
Завдання на 28.04
Тема уроку: Узагальнення і систематизація знань
з теми :"Коло і круг"
Мета уроку: Повторити і узагальнити матеріал теми:
"Коло і круг". Підготуватись до контрольної роботи.
Завдання:Повторити
Розділ 4 параграфи 21-27
Знати відповіді на запитання:
- Що таке коло ?
- Що таке круг ?
- Чим відрізняється коло від круга ?
- Скільки спільних точок можуть мати пряма і
коло ?
- Скільки спільних точок можуть мати два кола ?
- Що таке дотична ?
- Яку властивість має дотична ?
- Як можуть дотикатися два кола ?
- Які кола називають концентричними ?
- Що таке ГМТ ?
- Що є ГМТ рівновіддалених від кінців відрізка ?
- Що є ГМТ рівновіддалених від сторін кута ?
- Яке коло називають описаним навколо трикутника
?
- Яке коло називають вписаним в трикутник ?
- Де лежить центр кола, вписаного в трикутник ?
- Де лежить центр кола, описаного навколо
трикутника ?
- Де лежить центр кола, описаного навколо
прямокутного трикутника ?
- Якими інструментами найчастіше виконують
побудови в геометрії?
1.
Два кола з діаметрами 4 см
і 8 см дотикаються зовнішньо. Чому дорівнює відстань між центрами кіл ?
|
А. так
|
2.
З однієї точки до кола
проведено дві дотичні. Довжина відрізка однієї дотичної 12 см. Яка довжина
відрізка другої дотичної ?
|
Б. 3 см
|
3.
Чи дотикаються два кола,
якщо їх діаметри дорівнюють
30 см і 50 см, а відстань між їх центрами 40 см ?
|
В. 6 см
|
4.
Чи дотикаються два кола,
якщо їх діаметри дорівнюють
30 см і 50 см, а відстань між їх центрами 60 см ?
|
Г. 9 см
|
5.
Два кола з діаметрами 4 см
і 8 см дотикаються внутрішньо. Чому дорівнює відстань між центрами кіл ?
|
Д. 1см
|
6.
З однієї точки до кола
проведено дві дотичні. Довжина відрізка однієї дотичної 25 см. Яка довжина
відрізка другої дотичної ?
|
Е. 12 см
|
7.
У прямокутному
трикутнику сторони дорівнюють 3см, 4 см і 5 см. Чому дорівнює радіус
вписаного кола?
|
Ж.16 см
|
8.
У прямокутному
трикутнику радіус описаного кола дорівнює 8 см. Чому дорівнює гіпотенуза
трикутника?
|
З. ні
|
9.
Радіус кола описаного навколо
рівностороннього трикутника дорівнює 6 см. Знайдіть радіус кола вписаного в
цей трикутник.
|
И. 25 см
|
10. Радіус кола описаного навколо рівностороннього
трикутника дорівнює 6 см. Знайдіть висоту цього трикутника.
|
К. 2 см
|
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
Е
|
Ж
|
З
|
И
|
К
|
|
1
|
||||||||||
2
|
||||||||||
3
|
||||||||||
4
|
||||||||||
5
|
||||||||||
6
|
||||||||||
7
|
||||||||||
8
|
||||||||||
9
|
||||||||||
10
|
Завдання виконати до 01.05
Завдання на період 21.04-24.04
Завдання на 21.04
Тема уроку :Геометричне місце точок (ГМТ)
Мета уроку:Дати поняття ГМТ. Навести приклади ГМТ на площині.Навчити будувати фігури за допомогою методу ГМТ.
Завдання:Переглянути за посиланням:
відеоурок геометричне місце точок
Опрацювати параграф 26.Вивчити правило стор.149.Виписати в зошит види ГМТ 1-5 . Виконати вправи №677;679.
Завдання виконати до 24.04
Завдання на 24.04
Тема уроку: Основні задачі на побудову.
Мета уроку: Навчити за допомогою косинця і лінійки виконувати основні задачі на побудову.
Завдання : Переглянути за посиланням:
відеоурок основні задачі на побудову
Опрацювати параграф 27.
Розглянути задачі 1-5.Виконати вправи №725;735.
Завдання виконати до 27.04
Завдання на період 13.04-17.04
Завдання на 14.04
Тема уроку: Коло, описане навколо трикутника
Мета уроку: домогтися засвоєння учнями:
Немає коментарів:
Дописати коментар