







Розглянемо завдання на розв'язування лінійних рівнянь з двома змінними ( перепишіть в зошит)
1.У якій точці пряма 3х-4у=12 перетинає вісь Ох?
Розв'язок : якщо пряма перетинає вісь ох, це означає , що у=о. Отже замість у ставимо нуль і розв'язуємо утворене рівняння
3х-4*0=12
3х=12
х=12/3
х=4 Відповідь: (4;0)
2.У якій точці пряма 4х-3у=12 перетинає вісь Оу?
Розв'язок : якщо пряма перетинає вісь оу, це означає , що х=о. Отже замість х ставимо нуль і розв'язуємо утворене рівняння
4*0-3у=12
-3у=12
у=12/(-3)
у=-4 Відповідь : (0;-4)
3.При якому значенні а пара чисел (-1; 5) є розв'язком рівняння ах-3у= -19?
Розв'язок : Замість х і у ставимо в рівняння значення і знаходимо а
а* (-1) -3* 5=-19
-а-15=-19
-а=-19+15
-а=-4
а=4 Відповідь : а=4
4.При якому значенні с графік рівняння 8х+су=0 проходить через точку (1; -1)?
Розв'язок : Замість х і у ставимо в рівняння значення і знаходимо с
8*1+с*(-1)=0
8-с=0
-с=-8
с=8
5.Виразіть змінну х через змінну у в рівнянні 3х-6у=15
3х=15+6у
х=(15+6у)/3
х=15/3 +6у/3
х=5+2у
За цими зразками виконайте №964; 958; 952
1. Запишіть у вигляді виразу суму квадратів змінних
x і y.
2. Запишіть у вигляді виразу квадрат суми змінних x
і y.
3. Запишіть у вигляді виразу подвоєний добуток
змінних а ² і с.
4. Замініть степінь добутком (а + 1)²
5. Піднесіть до квадрата двочлен m - n.
6. Піднесіть до квадрата 3 + а.
7. Піднесіть до квадрата вираз 0,1х.
8. Розкладіть на множники: 4 – х ² – у² .
9. Подайте у вигляді квадрата число 11 1/9
10. Обчисліть: 55² – 45² =
11. Піднесіть до квадрата: (m - 5)².
12. Розв’яжіть рівняння: х ² – 25 = 0.
1. Завдання. Розкласти на множники
вираз: up–bp+ud–bd
1 способ |
2 способ |
up–bp+ud–bd= =(up–bp)+(ud–bd)
|
up–bp+ud–bd= У першій групі винесемо спільний множник u , а в другій спільний множник b, отримаємо
|
2. Завдання. Розкласти на множники
вираз: c(a−b)+d(a−b).
Розв'язання:
Спільний множник a–b винесемо за дужки:
(a–b)(c+d).
3. Завдання. Розкласти на множники
вираз:
5x−12z(x−y)−5y.
Розв'язання:
5x−12z(x−y)−5y=5x−5y−12z(x−y)=5(x−y)−12z(x−y)=
=(x−y)(5−12z)
4. Завдання. Розкласти на множники
вираз:
t3−6t2y+2ty−12y2.
Розв'язання:
Згрупуємо доданки таким чином:
t3−6t2y+2ty−12y2=(t3−6t2y)+(2ty−12y2).
У першій групі винесемо за дужку
спільний множник t2, у другій
– −2y.
Отримаємо: (t3−6t2y)+(2ty−12y2)=t2(t−6y)+2y(t−6y).
Спільний множник добутків (t–6y) також можна винести за дужку:
t2(t−6y)+2y(t−6y)=(t−6y)(t2+2y).
Відповідь: (t−6y)(t2+2y).
5. Завдання. Розкласти на множники
вираз:
ax2−bx2+bx−ax+a−b.
Розв'язання:
Згрупуємо доданки по два й
винесемо в кожній парі спільний множник за дужку:ax2−bx2+bx−ax+a−b=(ax2−bx2)+(bx−ax)+(a−b)==x2(a−b)−x(a−b)+(a−b).
Ми отримали три доданки, у
кожному з яких є спільний множник a−b.
Використовуючи розподільний закон множення, винесемо тепер за дужки a−b:
x2(a−b)−x(a−b)+1⋅(a−b)=(a−b)(x2−x+1).
Виконайте завдання:
Розкладіть на множники многочлени:
а) ax + ay – az + nx + ny – nz;
б) а + b – 2 – ах – bх + 2х;
в) 2ах + сх. – 6ах2 – 3сх2 + 2ас + с2;
г) х2 + 2х – са – 2с – сх + ах.:
Завдання виконати до 28.12
Вітаю всіх з закінченням навчального року!
Тема уроку:Повторення і узагальненя
матеріалу за рік.Контрольна робота за рік.
Оформити всі завдання, які не завершили.



Завдання на 18.05
Тема уроку: Повторення і узагальнення
навчального матеріалу за рік.
Мета уроку: Повторити тему: "Лінійна функція. Побудова графіка лінійної функції.
Завдання:Повторити Р.2 параграф 21
виконати завдання для перевірки знань
до параграфів 19-21, стор. 161
Завдання 1-8
Завдання виконати до 20.05
Завдання на 20.05
Тема уроку: Повторення і узагальнення
навчального матеріалу за рік.
Мета уроку: повторити тему: "Розв'язування систем лінійних рівнянь різними способами"
Завдання: Повторити: Способи розвязування систем лінійних рівнянь параграфи 27-29
виконати вправи №1150(1); 1155(2); 1158(1)
Завдання виконати до 25.05
Завдання на період 12.05-15.05
Завдання на 13.05
Тема уроку: Повторення і узагальнення
навчального матеріалу за рік.
Мета уроку: Повторити тему:
"Тотожні перетворення виразів.
Доведення тотожностей".
Завдання:
Повторити Р.1 параграф 2,
Правила стор.11-12
переглянути за посиланням
відеоурок:Тотожні перетворення виразів.
Доведення тотожностей
Виконати вправи № 39;47.
Завдання виконати до 18.05
Завдання на період 04.05-08.05
Завдання на 04.05
Тема уроку: Контрольна робота
Мета уроку:Перевірка рівня знань учнів з теми: "Лінійні рівняння та їх системи"
Завдання:
Контрольна робота
Завдання виконати до 06.05
Завдання на 06.05
Тема уроку: Корекція знань, умінь і навичок
Мета уроку: Корекція допущених помилок. Повторення правил.
Завдання: Повторити параграфи 22030
Виконати вправу для повторення
параграфів 27-29
№ 1158 (1) трьома способами
Завдання виконати до 13.05
Завдання на період 27.04-01.05
ЗАВДАННЯ НА 27.04
Тема уроку: Розв'язування задач
за допомогою систем рівнянь.
Мета уроку: Навчити складати системи рівнянь до задачі, та розв'язувати задачі за допомогою систем рівнянь.
Переглянути за посиланням:
відеоурок Розв/язування задач за допомогою систем рівнянь
Опрацювати параграф 30.
Вивчити послідовність дій при розв'язуванні задач за допомогою рівнянь на стор.212
Виконати вправи №1080;1088
Завдання виконати до 29.04
Завдання на 29.04
Тема уроку: Узагальнення і систематизація знань з теми"Лінійні рівняння та їх системи"
Мета уроку: Узагальнити знання з даної теми.
Підготуватись до контрольної роботи.
Завдання:
Повторити параграфи 22-30.
Знати відповіді на запитання:
1. Що називають рівнянням з однією змінною? з двома змінними?
2. Що називають розв’язком рівняння?
3. Які рівняння називають рівносильними?
4. Сформулюйте означення лінійного рівняння:
1) з однією змінною;
2) з двома змінними.
5. Чи може лінійне рівняння з однією змінною мати рівно два розв’язки?
6. Чи може лінійне рівняння з двома змінними мати єдиний розв’язок?
7. Що називають системою рівнянь із двома змінними?
8. Скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь із двома
змінними?
9. Як розвязати систему рівнянь:
1)графічним способом;
2) способом додавання;
3) способом підстановки.
10. Наведіть приклад задачі, яку зручно розв’язувати
за допомогою рівняння або системи рівнянь.
Виконати:
Домашню самостійну роботу №5
з підручника стор.216-218
Завдання виконати до 01.05
Завдання на період 21.04-24.04
Завдання на 22.04
Тема уроку: Розв'язування систем рівнянь
способом додавання
Мета уроку: Навчити учнів розв'язувати системи рівнянь способом додавання.
Завдання: Переглянути за посиланням
відеоурок розв'язування систем рівнянь способом додавання
Опрацювати параграф 29.
Накреслити таблицю в зошиті, стор.208.
Виконати вправи № 1059; 1063
Завдання виконати до 27.04
Завдання на період 13.04-17.04
Завдання на 13.04
Тема уроку: Розв'язування систем рівнянь способом підстановки
Мета уроку:Закріпити та поглибити знання учнів з даної теми.
Завдання:
Переглянути відеоурок.
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=3f3itJf51RQ
Опрацювати параграф 28. Вивчити правило на стор. 201. З стор. 202 виписати в зошит таблицю послідовних дій при розв'язуванні систем рівнянь способомпідстановки.
Виконати вправи №1030, №1033
Виконати до 15.04
Завдання на 15.04
Тема уроку: Розв'язування систем рівнянь способои підстановки.
Мета уроку:Закріпити та поглибити знання учнів з даної теми.
Немає коментарів:
Дописати коментар